1 jan. 2011

Söndagsmorgon i Riga den 2 januari

Ännu en vecka har passerat och den har fört oss in i ett nytt år.
Tretton nya medlemmar i Bauska
Nyårsdagen, den första januari, reste Rut och jag ned till Bauska 7 mil söder om Riga för att vara med om soldatinvigning och medlemsupptagning av nya civilmedlemmar. Det var tre soldater och tio civilmedlemmar som invigdes (se bilden ovan).
Vi hade snöstorm på vägen ned till Bauska och det var endast de större vägarna som var plogade. En av soldaterna hade gått 8 km i djup snö för att komma fram till sin soldatinvigning.

Här ser du de tre soldaterna....

...och här ser du de tio civilmedlemmarna...

...och här kan se många andra bilder från gudstjänsten.

Kårledaren uttryckte att denna dag var det fest både i himlen och i Bauska, och det var det verkligen.

Regional ungdomssamling
Tidigare i veckan hade ungdomarna en samling på Riga 1 i två dagar med övernattning. Jag kan inte berätta så mycket vad som hände under de dygnen på grund av att jag inte har åldern inne att kvalificera för ett deltagande i en ungdomssamling, men här ser du bilder från samlingen, och här kan du få se många fler bilder.

Lite statistik
I december utrustade jag rupeba.se med en ny besöksräknare, Flagcounter. Den visar att under december månad har vi haft 8.856 besök på sidan av 3.048 unika besökare från 46 olika länder.
Nu är det den 2 januari, en helt vanlig söndag och snart dags att gå ned på förmiddagsgudstjänsten på Riga 1.

Jag önskar alla er en välsignat Gott Nytt År!
Peter Baronowsky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar