17 juli 2011

Söndagsmorgon i Riga den 17 juli

Tillbakablick över veckan som gick från min utkikspunkt på livet.

Sent på måndagskvällen kom vi tillbaka från London efter en helg med många möten i förbindelse med ordinationshögtiden för Officersskolan.
Därefter fyra hektiska dagar för att försöka bli färdig med allt som måste göras, för det ser som om det skulle kunna bli semester nästa vecka.

Den här veckan har jag också skrivit färdigt mini-kommentarerna till Jesaja bok, 66 kapitel. Hittills har jag skrivit mini-andakter från ungefär 700 kapitel i Bibeln. Jag gör det som min personliga andakt på morgonen. Jag läser ett kapitel och plockar mitt "manna" där. Ett ord att leva och meditera på under dagen.  Du hittar alla sjuhundra i högerspalten på rupeba.se.

Igår var det bröllop på Riga 1 och jag hade fått förtroendet att vara vigselförrättare. Det var kapten Ieva som gifte sig med sin Filip från Belgien. Många tillresande från Belgien, släkt och vänner och naturligtvis många Frälsningsarmén hade samlats för den stora högtiden.
Efter vigselgudstjänsten reste sällskapet de tio milen till Skangal för bröllopsmiddagen.

Nu är det söndagsmorgon och snart dags att gå ned till förmiddagsmötet på Riga 1. I eftermiddag kommer äldste sonen med familj för att tillbringa en semestervecka i Lettland.

Jag önskar dig en välsignad vecka
Peter Baronowsky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar