4 juli 2009

Introduktionsveckan slut - Ruts Lettlandsblogg

Lördagen den 4 juli, 2009

I natt har jag upptäckt att Riga har något som jag länge saknat i Nacka – en kristen radiokanal som sänder 24 timmar om dygnet. Jag hade lite svårt att sova i går kväll efter alla intryck och slog på radion där den här kanalen var på. De sänder omväxlande lettisk och engelsk kristen musik och en del undervisning på lettiska. Ännu har inte de lettiska predikningarna haft så stor inverkan på mitt andliga liv, för jag förstår inte så mycket, men de är ändå nyttiga för jag lyssnar till lettiskan och plockar upp ett och annat ord som jag förstår.

Idag är vår sista dag här före semestern. Bland alla blommorna som vi fick på välkomstmötet börjar en del att sloka nu. Det var ett hav av bla. luktärtor, rosor, blåklint och en jättebukett med starkt doftande liljor. Den ska vi försöka ta med oss hem och njuta av ännu några dagar hemma i Sverige.

Introduktionsveckan är slut. Vi känner oss glada och tacksamma för att allt har gått så bra och ser fram emot att jobba vidare här efter semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar